2014. február 16., vasárnap

Mezei virágok Zuglóban

Fedezd fel!

Herminamező

 

Ma igazi kirándulóidő volt, ezért én is kisétáltam a mezőre, és mint a vadvirágokat, csokorba kötöttem az emlékeket. :)
A Herminamező a Városliget mögötti rész, a mai Hermina út, Thököly út, Nagy Lajos király útja, Teleki Blanka utca és a váci vasútvonal által határolt terület. Ennek most a kevésbé forgalmas részét jártam be.

A mai Városliget mögötti terület régen vizes, mocsaras része volt a város peremének. Legelőire, mezőire állatokat hajtottak. A terület névadója József nádor lánya lett, Hermina Amália főhercegnő, aki szívesen pihent, sétálgatott a környéken.

A kiépülő villák és nyaralók az előkelő pesti polgárok és az arisztokrácia pihenését szolgálták. A sok, érdekes építészeti megoldással bíró házak sora mellett nagy élmény volt felfedeznem Lajta Béla szépséges alkotását, az 1911-ben épült Izraelita Szeretetházat, mely ma az Országos Idegsebészeti Tudományos Intézetnek ad otthont. Monumentális méretével az Uzsoki Kórház ugyancsak ékes virága ennek a mezőnek.
A környék, a teljes Herminamező szép élményt ad egy kellemes sétával, de jöjjön most néhány kép kedvcsinálónak! :) 




Forrás és további információk:
Herminamező 1.
Herminamező 2.
Országos Idegsebészeti Tudományos Intézet



 













.





.





.
























2 megjegyzés:

  1. ez vicces, mert másfél hónapja én is ezen a környéken mászkáltam és nagyjából ugyanezen házakat fotóztam én is. : )

    z

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, a hasonló szépre van szemünk! :)

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.